墨尽纸黄

变化才是不变的永恒
The Fly - Cosmo Sheldrake

庭燎:

11月4日,晴。

等待加班通知的恍惚中……


The Fly

by  Cosmo Sheldrake


Little Fly,Thy summer's play
小小苍蝇夏游乐
My thoughtless hand
被我无心之手
Has brushed away.
远远扫开
Am not I a fly like thee?
吾为苍蝇如汝欤
Or art not thou a man like me?
汝为世人如吾欤
For I dance and drink, and sing,
畅饮载歌载舞着

Till some blind hand shall brush my wing.
直到无心之手扫到我翅膀
If thought is life And strength and breath
如果思考就是生活和力量和呼吸和
And the want of thought is death;
思考的需要早已亡

Then am I a happy fly,
我将是个快乐蝇
If I live, or if I die.
不论我是生是死
Then am I a happy fly,
我将是个快乐蝇
If I live, or if I die.
不论我是生是死
Then am I a happy fly,
我将是个快乐蝇
If I live, or if I die.
不论我是生是死
Then am I a happy fly,
我将是个快乐蝇
If I live, or if I die.
不论我是生是死

Little Fly,Thy summer's play
小小苍蝇夏游乐
My thoughtless hand
被我无心之手
Has brushed away.
远远扫开
Am not I a fly like thee?
吾为苍蝇如汝欤
Or art not thou a man like me?
汝为世人如吾欤
For I dance and drink, and sing,
畅饮载歌载舞着
Till some blind hand shall brush my wing.
直到无心之手扫到我翅膀
If thought is life and strength and breath
如果思考就是生活和力量和呼吸和
And the want of thought is death;
思考的需要早已亡
Then am I a happy fly,
我将是个快乐蝇
If I live, or if I die.
不论我是生是死
Then am I a happy fly,
我将是个快乐蝇
If I live, or if I die.
不论我是生是死
Then am I a happy fly,
我将是个快乐蝇
If I live, or if I die.
不论我是生是死
Then am I a happy fly,
我将是个快乐蝇
If I live, or if I die.
不论我是生是死

贡献翻译:明多牧

评论

热度(2)